Valet och kvalet

Jag har ett litet I-landsproblem. Äger en chippad Xbox 360 som har börjat strula. Den hänger sig stup i kvarten, när jag tittar runt så verkar det vara en föraning av "ring of death". Det är tydligen inget som löser sig självt utan måste repareras. Var på Game idag och kollade vad en nu Xbox kostar så följande alternativ har jag:

  • Reparera min befintliga Xbox hos någon firma eller privatperson som säger sig ge garanti men man vet ju aldrig. Priset jag hittade var 995 kr.
    Fördelar: Jag har kvar chippningen och kan spela brända spel
    Nackdel: Jag har inte så mycket brända spel och spelet är bannat från Xbox-Live
  • Köpa en nu Xbox 360 Arcade och koppla in min nuvarande hårddisk Pris på Game var 1799 kr.
    Fördel: Jag får en ny konsoll som inte är bannad på Xbox-Live och jag får en hdmi-koppling till min tv.
    Nackdel: Dyrare än reparationen och jag kan inte spela brända spel.
  • Köpa en ny Xbox Elite med någon kombination av spel och 120gb hårddisk. Pris på Game: 2299 kr.
    Fördelar: Samma som för arcaden plus att jag får en snyggare konsoll, större hårddisk samt nya spel.
    Nackdelar: Priset såklart då detta är det dyraste förslaget sen så funkar inte de brända spelen heller här.
Till saken hör att jag inte har bränt så mycket spel. Jag kanske har totalt 5 brända spel så det är ju inte så mycket. Så det lutar mer åt att det blir en ny konsoll frågan är bara om det blir en med eller utan hårddisk samt om den blir vit eller svart.
Den som lever får se:)

//R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0