Sommarplanering

Sitter i skolan nu men har inte kommit igång med räknandet ännu. Hamnade framför en dator när jag åt frukost och sökte efter sommarkurser om jag inte får något sommarjobb. Nu lutar det år följande två kurser:

  • Matematik BE, Baskurs C i matematik, 7,5 hp
    Denna läser jag för att jag inte har matte c sen gymnasiet och jag har insett att det kan vara bra att ha den kursen om jag ska läsa vidare vissa kurser på hösgskolan sen.

  • Företagsekonomi GR (A), redovisning i olika företagsformer, 7,5 hp
    Känner att det kan vara bra att få mer hp på ekonomidelen för som läget är nu så är det mycket musik som sipprar in hela tiden. Det är ju oftast inte poäng som kräver så stor ansträngning men det kanske ser skumt ut på ett examensbevis där man har minimalt med företagsekonomi.

Båda kurserna går på Mittuniversitetet så det är skönt att bara ha en skola att logga in på så att säga.

Hade ju först tänkt att de någon eller några lalla-kurser under sommaren så man inte behövde anstränga sig så mycket men då det är en ganska stor brist på sådana kurser så har jag försökt hitta kurser som jag kan behöva för annat än mitt höga nöjes skull. Helst av allt skulle jag ju vilja ha ett jobb under sommaren och gärna på helger och så men det är inte så lätt. Är ett par stycken till som vill ha jobb. :p

Men nu ska jag slita mig från datorn och försöka få igång räkningen. Självklart har inte lärarinnan svarat på mitt mail från igår så får se hur det går.

//R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0