Lördag 2010-02-27

Jag är trött. Fruktansvärt trött. Orkan knappt hålla i glaset när jag ska dricka. Så trött är jag i händerna och då ska vi inte ens tala om armar och rygg.
Klockan ringde 05:00 i morse och först undrade jag varför innan jag kom å att jag skulle jobba idag. Gjorde mig i ordning och hämtade F innan vi åkte ut till jobbet. Det var på ett lackeri där vi hjälpte till att hänga delar på linen som gick i stadigt tempo. Det var ett ganska högt tempo men till en början så var det inte så jobbigt. Blev jobbigare efter lunch när delar som vägde över 30 kg skulle hängas på linen, och det var inte bara en del. Sådär 40-50 stycken, då sprutade mjölksyran ur öronen. Som tur var så var det en väldigt bra tämning där. Annars hade jag nog inte stått ut hela dagen för det var sjukt tungt. Speciellt när man inte är van vid sådant arbete. Man skulle säkert vänja sig relativt fort, men nu handlar det bara om en dag så. När vi var klara för dagen så kom basen fram och takcade så mycket och undrade vad vi gjorde om dagarna. Slutade med att F ska dit på måndag och börja jobba där. Kul för honom.

Efter jobbet och skjutsat hem F så åkte jag ut till mälarbaden tog en välbehövig dusch innan det blev mat. Nu sitter jag och slappar framför tvn. Lär inte bli så mycket gjort idag annat än att ligga i soffan och slumra framför os. Är öppenför alla förslag som innebär att någon kommer och hälsar på. För jag orkar int ta mig någonstans.

Dagens låt:


//R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0