Lördag 2010-04-03

Då var det lördag.
Känns så skumt med en sån lång helg.
Blir liksom lördag på lördag på lördag...
Men jag klagar inte.

Dagen inleddes med fika på stan och inhandling av lite träningskläder.
Har fått problem med skavsår, och de sitter inte på fötterna så kanske vi förstår vart de sitter. Googlade runt om problemet igår och kom fram till att det finns några alternativ. De minst lockande handlade om att smörja in sig med diverse olika medel som skulle göra det mer glidvänligt. Det var allt ifrån barnpuder till Rfsu:s glidsalva. Det mer lockande alternativet handlade om rätt kläder, så jag satsar på det. Så jag gick till Stadium för att titta lite och fick bra hjälp så jag gick därifrån med följande:
JackaTightsUnder

Tog sen en testpromenad och kände mig inte alls så fjantig i tightsen, men de var sköna. Nu är det bara konditionen som ska bli proffsig då. Men man börjar ju alltid med materialet ;)
Promenaden gick runt mälarbaden. Enligt träningsprogrammet på Nike+ så skulle jag gå 15 min springa 1 min och gå två min. Jag gick 15, sprang 1 och sen så gick jag resten av vägen för att återkomma till föräldrarnas hus.
Det blev en sträcka på 4,21 km som tog 41 min och 44 sek. det ger en snitthastihet av 9 min och 54 sek per kilometer. Imorgon ska löpmängden ökas så vi får se hur det går.

Planen för imorgon är annars att först medverka när skyttarna ska marschera från Kloster Kyrka till Fors Kyrka efter hömässan, jag slipper dock spela för J är iväg och åker skidor så jag ska agera tamburmajor. Sen så blir det ut till Mälarbaden och hjälpa bror byta däck innan middagen. Direkt efter middagen så ska jag träffa V för lite trevligt umgänge. Det ska bli kul, var länge sedan. Förs därefter kan jag nog lägga in träningpasset så vi får se hur pigg man är då. Tänker testa underbyxorna då och se om det blir ännu bekvämare än vanliga kalsonger och tightsen, men jag återkommer med en rapport.

Dagens låt (lite påverkad av den aktuella högtiden):


//R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0