Aktiv morgon

Har haft en aktiv morgon.
Dels här på bloggen som ni kanske läst.
Sen har jag fixat lite med ansökningarna till i vår.
Hade sedan tidigare sökt två b-kurser dels med inriktning mot redovisning och revision och sen mot management och hållbar utveckling. På gårdagens föreläsning så kom studievägledaren på besök och jag pratade lite med honom. Det gjorde att jag har lagt Nationalekonomi med som mitt andraalternativ. Detta för att jag känner att jag helst vill läsa redovisning och revision, samt att jag har en termin där jag inte riktigt visste vad jag skulle läsa. Enligt honom så är Nationalekonomi väldigt bra att ha. Så mina val ser ut som följer:
  1. Företagekonomi B med inriktning mot Revision och Redovisning 30p
  2. Nationalekonomi 30p
  3. Företagsekonomi B med inrikning mot management och hållbar utveckling 30p
  4. Kör med orkester B 7,5p
Nu känns det som att jag inte behöver stressa in den 15/10 när den sista ansökningsdagen är.
Ett problem som kan uppstå är att man måste ha betyg i A-kursen för att få läsa B-kurser inom företagsekonomi, då vi har en tenta på slutet så hinner vi antagligen inte få betyget innan nästa kurs börjar. Det kanske innebär för min del att det blir Nationalekonomi. Känns lite tryggt att ha ett alternativ som gör att om de andra skiter sig så kanske jag kommer in där.
Inget att få ångest över utan det löser sig :)
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen så ska jag sätta mig på skolan och läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0