NAS-uppdatering

Det är dags fören liten uppdatering här då problemet kanske är löst.
Efter mycket om och men så fick jag reda på att jag måste återställa NAS:en för att alla diskar ska funka rätt. Så jag fick tömma de 80gb som låg på den och det tog 10 timmar över det trådlösa nätverket. Men sen skulle man använda en usb-cdrom för att få det att funka. Idag fick jag ett mail från leverantören att ett usb-minne skulle funka lika bra. Så det var bara att mounta disken i daemontools och kopiera in filerna på ett usb-minne. Det verkade fungera men det är nog någonting konstigt med webgränssnittet för när jag kollar diskstatus så står det följande:
Iomega-01DEC3 703 GB 680 GB Online (Rebuilding 3% complete, 3979 minutes remaining) Striping with Parity (RAID 5)

Känns som drygt 50 timmar är lite att ta i.
Kollade lite senare och då stod det 174 minuter och det känns mer normalt så vi får se om det blir klart ikväll.
Skönt attfå den att funka även om jag tycker det har varit alldeles för omständigt.

Så köp aldrig IOMEGA

//R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0