Watchmen

Jaha, då har man sett den filmen. Kan väl från början säga att jag inte har läst serien som filmen baseras på och har därför inte mr koll på storyn innan än vad man har hört och läst i media. Kortfattat kan man säga att ett antal superhjältar som inte får vara det längre mördas en och en. De börjar då samarbeta igen och leta efter mördaren.
Det är inte så roligt som det låter. Jag skulle defenitivt klassa denna film mer som ett drama med actioninslag än en actionfilm. Den var alldeles för lång och seg för min smak. Trevligt att få se Malin Åkerman dock i fin form. Inga dåliga skådespelarinsatser som jag kände, men så är jag inte heller någon påläst person när det gäller skådespeleri.
Kontentan av det hela är att om ni måste se den, vänta tills den kommer på dvd.

Efter filmen hängde jag med hem till D och M och tittade på melodifestivalen. Kan bli spännande i Moskva med den svenska låten. Något helt annat än vad som brukar skickas. Tycker det var en konstig och väldigt spretig röstning, men det kanske speglar sveriges tycke. Kommer väl som vanligt stå i tidningarna imorgon om att det var fel låt som vann och att ett antal telefonnummer inte gick att komma fram på och rösta. Men det tillhör ju det vanliga.
Ne nu ska jag slappa framför Sin City och sen ladda för konserten imorgon.
Kom gärna och titta: kl 15:00 på munktellmuseet.

Ses kanske där? :)

Kommentarer
Postat av: Danne

Skall bli intressant att se vad jag tycker om den. Brukar, normalt sett, gå igång rejält på denna typen av rullar. :)

2009-03-16 @ 06:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0