Trött

Då är det lördagseftermiddag oc man sitter här för första gången idag.
Det är inte så ofta man sitter här så sällan så att säga.
Jag började dagen med att fika frukost med C på Smak. Alltid gott och trevligt. Sen bar det av mot fristadskyrkan och dagens ångest. Examinationskonsert för vokalensemble 4 på Mdh. Ångesten beror inte på att min hals är dålig eller något sånt. Problemet kan jag nog säga utan att vara allt för kaxig ligger inte hos mig. Kursen är den åttonde kursen i körsång som mdh har. tanken är då att man ska ha gått de sju föregående eller ha motsvarande kunskapsnivå. Det gör ju att repertoaren är ganska krävande. Speciellt med tanke på att det är enbart 10 repetitionstillfällen. Tyvärr så måste man väl säga att kunskapsnivån i ensemblen är väldigt varierande. Det är självklart ingen som är en jättedålig sångare eller sångerska men det so verkligen varierar är körvanan och vanan att lyssna in sig mot andra körsångare. Som alla vet som sysslar med konserter och motsvarande så finns det alltid en viss stressrisk vid själva konserttillfället och det innebär att om man kanske är halvbra på att lyssna  i vanliga fall så försvinner det mesta av den funktionen under konserten och så var då fallet får några stycken. Det innebar att konserten stundom lät väldigt konstigt, det var för många tonarter samtidigt. Detta var någonting jag anade skulle ske redan på förhand därav ångesten. Så nu sitter jag här, lättad över att den är över men med en begynnande huvudvärk som antagligen beror på ansänningen i kombination med att jag ätit dåligt idag. Så jag ska försöka åka iväg och äta någonting. hamnar antagligen hos bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0