Lääänge sen jag bloggade

Har varit riktigt dålig på det men vädret har liksom gjort att jag tappat orken till det mesta. Tänker inte försöka minnas allting som hänt den senaste tiden utan tänkte att jag går igenom helgen som varit typ. Midsommaraftonen följer som alltid vissa traditioner, även om vissa frånsteg har gjorts de senaste åren så var nog årets midsommar så nära traditionen man kan komma. Blev hämtad vid 12:30 av bror för att åka ut till moster och morbror i Ängsholmen. När vi kommit dit så fylldes det snabbt på med kusin, kusinbarn och hund. Samt mor och far. Där satt vi och fikade och pratade strunt ett tag innan vi gav oss iväg. Efter att ha stannat till för den traditionsenliga maten på McDonalds så bar det av mot bondvishan mellan Katrineholm och Nyköping någonstans. Man passerar Forssjö om det säger någonting. Vi kom dit strax efter att de ätit som vanligt och inte minst snapsat så humöret var på topp. Där var det som vanligt trevliga människor även om det var lite färre till antalet än vanligt. Det positiva med det var att vissa ganska jobbiga personer var frånvarande. Där spelades det brännboll och lektes och dracks och sjöngs karaoke och en massa. Bror jag och V åkte hemåt strax efter midnatt och det var ganska lagom. Skönt att sova i egen säng. På lördagen så vaknade man efter en ganska skön sömn och kände sig pigg. Dagen var ganska lugn. Den innehöll en fika på Smak och sen middag hos föräldrarna. Idag så var jag anmäld till en golftävling. Det var den första tävlingen på säkert 10 år för mig och kändes lite sådär innan men man får ta det med en klackspark. Gick tillsammans med tre väldigt duktiga spelare och tänkte att det kan nog gå bra det här. Det gjorde det inte. Spelade nog min sämsta golf på bra många år, och det gjorde nog alla i bollen också. Det var snett och vint och gick åt bollar i parti och minut.. Vi lyckades hacka oss runt på ungefär 5 timmar men det kändes inte aktuellt att stanna kvar på prisutdelningen om man säger så. Så jag har precis anmält mig till en till tävling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0