Dagen efter

Tänkte börja med att varna alla känsliga läsare. Följande inlägg kommer att handla om Golf.

Så nu är väl alla ointresserade bortgallrade.
Ska göra en liten kort förklaring till hndikappbegreppet inom golfen. Alla golfare har ett handikapp. Som räknas i siffror, sen är varje bana kontrollerad mot ett slope-system. Kombinationen av golfarens handikapp och banans slopening bestämmer hur många extraslag i förhållande till banans par som spelaren har. Denna summa är då ett bruttoresultat. Tar man sen bort extraslagen så får man ett nettoresultat. I mitt fall så såg det ut som såhär jag hade igår 13,1 i handikapp. På sundbyholms golfbana så ger det mig 15 slag. Då banans par är 72 så har jag 15 + 72 = 87 slag. Hoppas nu att jag inte har krånglat till det allt för mycket.
Igår så var det ju underbart väder och jag och bror skulle ut och spela golf. Det gick väldigt bra och jag fick ett bruttoresultat på 80 slag. Det är alltså 7 slag bättre än vad mitt handikapp sa. Det gjorde att mitt handikapp sänktes med 2.
Det gjorde att handikappet hamnade på 11,1 och det ger mig då 13 slag extra på Sundbyholm.
I vanliga fall så brukar en bra runda som gårdagens ge en reaktion på rundan efter. Därför tänkte jag att jag skulle ut idag även fast vädret skulle vara sådär. Lika bra att bli av med den så att säga.
Visst blev inte dagens runda lika bra som gårdagens, men ändå så gick jag på 87 slag. Det innebär 2 slag sämre än mitt nya idealresultat, men ändå lika bra som mitt idealresultat var igår.
Så trots regn och rusk så är jag nöjd med dagens besök på golfbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0