Termometerprojekt - så blev balkongen

Jag har en trådlös termometer från Clas Ohlsson. Med mina gamla fönster så kunde jag ha sändaren inne på fönsterbrädan och låta sensorskabeln gå ut medllan fönstet och fodret. Var inte så toktätt där. Med det nya fönstret är det omöjligt. Farmförallt för att fönstren i vardagsrummet inte går att öppna.

Det innebär att jag var tvungen att fästa sändaren på utsidan på något sätt.
Tänkte enkelt sätta fast den på väggen med dubbelhäftande tejp.
Det gick inte så bra, för tejpen höll inte förden vikten. Skittejp helt enkelt.
Blev då tvungen att plocka fram borr, plugg och skruv. Så ett snabbt upptejpande blev till ett litet projekt, men nu är det gjort.
Såhär ser det ut:

termometer

Totalt så ser installationen ut såhär:

installation

Där det undre uttaget styrs av en strömbrytare på insidan och det övre går på samma timer som lampan. Även den på insidan.

Jag är nöjd med hur min lägenhet utvecklas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0