Kablar

Har precis gett mig på kablaget bakom min stereostapel. En snabb sammanfattning kan väl vara att det jag har står i stereostapelln och tvbänken som hör till är:
  • Nintendo Wii
  • Ip-telefonidosa
  • Bredbandsrouter
  • Tv
  • Bärbar telefon
  • Xbox 360
  • Laddare till Xboxens handkontroll
  • Klocka
  • Xbox (ja jag har även den gamla versionen)
  • Cd-växlare
  • Dvd-spelare
  • Surroundförstärkare 6.1-ljud
  • 3 Lampor
  • NAS-Server
Som ni förstår är det en himlns massa kablar bakom. Allting ska ha ström, sen så är en hel del saker sammankopplade med varandra, ja ni förstår.

Anledningen till detta rotande är att jag vill kunna stänga av strömmen till en del saker. Hade det varit till alla så hade jag bara kunnat sätta brytaren först, men då telefonidosa osv behöver ström hela tiden för att jag ska ha en fungerande telefon så måste jag dela upp.

När jag drog fram hyllan så hade jag 4 skarvdosor med 6 kontakter i varje. En av dem var en modell som satt på hyllväggen. Tog mig snabbt till Clas Ohlsson och köpte en med tio kontakter att sätta på andra hyllväggen. Sen var det bara att börja dra kablar och dona. Det tog sin tid men nu är det gjort. Det sura är bara att batteriet till strömbrytaren är för dåligt för att se om det funkar men allting funkar iaf.

Puh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0