Efter stormen

Det var tydligen ett jäkla åskväder har inatt. Jag har ingen aning, har sovit så gott så :)
Kanske kan tacka de nya föntren för det.
Veckan som gått har varit ganska fullspäckad.
Måndagen så var jag en sväng på golfbanan och spelade. Det kändes och gick sådär men ändå åt rätt håll.
På vägen hem så var jag vrålhungrig så jag började ragga lunchsällskap, sms:ade D och H. Ingen av de kunde så fick tillslut tag på bror och käkade på Ming med honom och V. Det var gott som vanligt.
På tisdagen så skullem ina fönster bytas ut. De ville ha tillgång till lägenheten från kl 7:00 - 18:30 så det var bara att ta sig upp halv sju och vänta.
Jag började tröttna på att vänta och bokade golftid vid 9 och precis när jag skulle åka vid 8 så ringde det på dörren och de skulle börja.
Golfrundan gick riktigt bra och när jag kom hem vid 13 så var de klara med fönterbytet. Det blev riktigt bra och riktigt dammit.
Resten av dagen gick åt till att städai köket och hallen.
Onsdagen så städade jag bedrummet innan D kom över på lunch. Hon var tyvärr så stressad så det blev en snabblunch. Sen så städade jag sovrummet. Det innebar att det bara är vardagsrummet kvar att sanera.
På torsdagenn så var det en ny sväng på golfbana och plötsligt började spelet falla isär. Lagom passande inför tävlingen imorgon. Sen så var det en ny träff med D och vi köpte pasta och gick till Rothoffsparken och satt där och käkade och snackade.
Fredagen inleddes med att elektrikern kom och skulle dra ut el på min balkong, koppla in lampa och så. Det var lite strul att hitta rätt väg mellan eldosorna bort till det uttaget som så klart var längs borta från elcentralen. Det tog ett gäng med timmar. Sen så blev det lunch och avslutade dagen sittandes på balkongen under lampans belysning :)

Idag är det nog en sväng ut till mälarbaden och sen fest hos E. Ska bli kul men blir lugnt för jag ska starta kl 8:10 imorgon på golftävlingen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0