Trist avslutning på helgen

Då var det måndag igen.
Gårdagen var lätt kaosartad.
Vaknade en kvart över tio och fick telefon tio minuter senare från M som undrade vart jag var. Hade totalt glömt bort att jag skulle spela på högmässan i Fors klockan 11. Så det var bara att rusa upp och slänga på mig kläder, raffsa hop lite noter och sätta sig på cykeln. Högmässan gick bra  och efter det så hamnade jag på smak för att fika fukost. 
Hann vara hemma en kort stund för att duscha innan det bar av mot Kloster kyrka och veckan och årets sista luciatåg. Där var det en väldans massa folk. Det var kammarkören M5, M7 och M9 från musikklasserna så över 100 pers/ungar i luciatåget. Där borde en varningsklocka ringt men trodde i min enfald att det skulle bli bra iaf. Repet pågick under 2,5 timmar och succesvt insåg jag hur dåligt planerad denna konsert var. Så den timmesrasten vi hade för att äta färgades inte av positivt tänkande direkt. Sen så var det dags för konsert. Vi började med att sjunga ett stycke ståensed på orgelläktaren och på balkongerna på sidan i kloster. Detta hade säkert kunnat funka bra om alla kollat stenhårt på dirigenterna och inte lyssnat men nu gjorde inte alla det så det slet sig ganska mycket. För långt avstånd och för lite repetition. Efter det så ska luciatåget gå in och då ökar kaoset. Folk som inte riktigt vet vart de ska stå i tåget, vad som händer och så. efter mycket strul så står alla på plats och man ska börja sjunga. Då kommer nästa problem. Dirigenten. För det första så har ingen tänkt på belysning så man ser dirigenten, det gör att man anar två händer som rör sig. När sen dirigenten varierar tempot friskt så går det inge bra.
Efter en timme eller så var konserten slut och det jag kände var mest irritation.
Det är trist att helgen ska avslutas med den känslan. Hade vi sluppit söndagskonserten så hade känslan varit kvar från lördagens konserten så hade det varit en mycket bättre känsla från helgen.

Men nu är det dags att se framåt mot denna vecka.

//R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0