Reflektion

Jag blev så sjukt lättad går när jag klarade tentan. Visst jag hade hoppats men inte riktigt trott att det skulle gå. Har sedan dess funderat på varför jag blev så lättad som jag blev. Jag förvånade mig själv till och med. Det handlar nog om en osäkerhet på om jag klarar av det här med att plugga. Jag har ju inte pluggat på typ 8 år och har aldrig ansett mig vara en teoretiker utan mer en praktiker. Jag missade ju första tentan men den hade jag i stort sett inte pluggat på så det har inte tyngt mig så mycket, däremot hade jag pluggat ganska mycket till den här tentan. Därför hade det varit jobbigare att missa den.
Så lättnaden handlade nog mer om att jag kan nog klara det här med högskoleplugg totalt än att jag klarade just den tentan. Sen att det sägs att den är den svåraste tentan som en ekonom skriver på alla år gör ju inte saken sämre. Så känslan jag har nu är att jag är med på banan, ser fram emot tentaresultatet som ska komma nästa vecka på omtentan jag skrev. Får väl se om man blir nertryckt igen med ett U denna gången då, men jag har iaf klarat en tenta på första försöket, det kan ingen ta ifrån mig :)

Nu ska jag dra mig till skolan och belöna mig med en köpfrukost innan seminarie för Gru3

//R

Kommentarer
Postat av: Linn

Grattis! Jag klarade min också, det var jätteskönt, resonerar nog likadant som du där, denna hade jag verkligen pluggat till så det hade varit så surt att misslyckats.

Bara vänta på nästa vecka nu då.. Föresten, har du blivit antagen till vald kurs nästa år?

2009-12-10 @ 11:47:08
URL: http://hundlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0