Full lördag

Känns som att mina överskrifter återanvänds ganska mycket. men så är det väl.
Såg att jag inte bloggat sen i torsdagskväll.
Det blir så ibland.
Fredagen var ganska lugn. Jag började dagen med luciaspelning med Volvos pensionärer med volvoorkestern. Sen så gick jag hem och åt frukost innan det bar av mig H&M-lagret. Där lussade vi med kammarkören, sen så blev det en färd till Öhlins trading för att byta ut min NAS som Iomega äntligen kommit fram till att de ska byta ut, vi får se om den nya funkar. Har inte allt för höga förväntningar. Sen så blev det middag i Mälarbaden och en lugn kväll där jag just som så många andra tittade jag på Idol-finalen. Jag har inte sett några andra program i serien, men efter att bara ha sett finalen så är det rätt kille som vann.

Dagen börjades med att åka till ICA Maxi och lussade med Kammarkören en sväng. Det gick bra sen så var det direkttransport till Fors kyrka där två luciakonserter skulle göras. Lite rep och sen så bar det av. Första konserten blev väldigt händelserik, efter en ganska kort tag så svimmade R utan något större missöde tackvare snabba och bra ingripanden av T och L. Sen så fortsatte konserten och när vi skulle gå ut så funderade jag på varför vår lucia gick direkt när luciasången började (det vanliga är att man sjunger en vers och en refräng innan man går ut), men det fick sin förklaring när lucian svimmade halvvägs ut. Så hon ville väl ut så snabbt som möjligt. Tyvärr så hann hon inte ända ut. Men där fanns det också personer som tog hand om henne snabbt och bra.

Sen så var det en paus innan konsert nr två. Lucian repade sig och ställde upp så det var ett spänt gäng som skred in en andra gång i kyrkan. Inledningen av luciatåget så gick tjejerna in och vi killar stod kvar i gången och sjöng några låtar. Sen gick vi fram och det var lite kul att se alla ansiktsuttryck där de flesta var antingen väldigt spända eller skräckslagna. Har aldrig stått i en sån spänd kör någonsin. Det började släppa så småningom och vi klarade konserten utan att någon behövde svimma även om det tydligen var på håret för vissa.  Sen så åkte jag förbi American och köpte kvällsmat.

Nu blir nog kvällen lugn och fridfull och bara ta igen sig efter en stressig vecka.

//R

Kommentarer
Postat av: Anonym

vem var kammarkörens lucia?

2009-12-15 @ 22:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0