12%

Det är där någonstans som arbetslösheten ska ligga nästa år enligt finansministern. Jag måste ju säga att man blir ju inte mer motiverad att söka jobb direkt. Speciellt när ministern i nästa andetag står och försvarar skattesäkningarna för dem som tjänar mest med pengar som bidrar till landets budgetunderskott. Jag kan någonstans förstå att det inte går att göra hur mycket som helst för att minsta arbetslösheten i dagens läge, men jag kan absolut inte förstå hur man kan låna pengar för att göra så att de som redan har mer pengar än de kan göra av med ska få mer pengar. Det innebär ju att jag och alla andra med liten inkomst måste betala den statsskulden. För det lär ju inte vara någon höginkomsttagare som får betala det.

Lite kred måste ändå vår regering få, eller iaf de personer som representerade regeringen på Telias bolagsstämma. De gick emot styrelsens förslag och röstade ner de bonusar som var föreslagna för Telias högre chefer. På bolagsstämman röstade då staten emot den Finska staten och övriga storägare. Bra gjort. Nog en av få bra saker som den nuvarande regeringen lyckats med.

Nu är det bara att hoppas att den politik som de för kan funka bra under högkonjuktur, men DET ÄR INTE DET NU!!!!!! Dags att vakna nu Anders och Fredrik!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0