Helg

Jaha, då var det måndag nu igen.

Helgen har väl förlöpt ganska smärtfritt.
Fredagskvällen började med att vi hade sjungning på Teatern under Fristadsnatta. Det ver den så kallade begravningskören som skulle framföra två stycken sen var det ett par stycken solister som gjorde att det hela tog en 20 min, det gick bra tackvare att Maria ställde upp och kompade oss på piano. Att det blev som det blev var på grund av att Mats hade sin utbildning i Stockholm.

Efter sjungningen så blev det finmiddag på kebabhuset :p blev även utbjuden till Emelie som fyllde 20 härom veckan. Så jag åkte ut dit och hade trevligt där ute på landet i Mesta. Problemet var att min bror försökte kontakta mig men jag hade ingen mottagning så jag missade att hela gänget skulle ut påkrogen. Det var surt men jag hade trevligt iaf.

På lördagen så hade jag laddat för att jag skulle åka förbi Hedins trä och bygg och köpa lister och sånt för att slutföra den delen av min lägenhet. Tyvärr så gick ju inte det då de inte har öppet på helgen så lördagen blev helt enkelt att inte göra någonting. Fick sen på kvällen agera taxi när Tessi med väninna skulle ner på stan, lagom runda under fötterna var de oxå. Tessi hotade med att komma och förföra mig efter att krogen stängt och jag vet inte om jag uppfattade det som ett hot :) I vilket fall som helst så tittade hon inte förbi, vliket jag inte trott heller.

Söndagen sen blev så att jag åkte ut till päronen och hjälpte far att rensa i garaget och lyfta upp lite saker på vinden. Efter det blev jag bjuden på middag, Fisk kokt i kaviarsås, riktigt gott var det. Sen var det hem, få reda på att vi inte skulle repetera med snoppis och då bara sitta och inte göra någonting. Fastnade framför Collateral på tv och den är ju bra så klockan blev alldeles för mycket innan man hamnade i säng.

Idag är jag lagom seg man får väl en del nytta gjort.

Till nästa gång.

R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0