Skitlägenhet

Jaha, då sitter man på jobbet och försöker sammanfatta vad som hände och vad hur det gick i lägenheten. Eftersom det är min första blogg så har jag köpt en lägenhet som jag fick tillträde till den 27/4.
Tanken var att jag skulle renovera lägenheten, genom att stänga igen en dörr mellan kök och sovrum, tapetsera om vardagsrum och sovrum. Måla om hallen och två väggar i köket satm tapetsera en vägg i köket. Slutligen skulle jag lägga in nytt golv i hall, kök och sovrum. Dessutom så var det typ en veckas leveranstid på tapeterna så någon tapetsering blev det inte den första helgen.

Problemet i hallen till att börja med var att väven som jag skulle måla på sög så mycket färg så istället för att som planerat vara klar den 1/5 så blev det klart den 6/5. kom även fram till att golvet i vardagsrummet är så dåligt så måste lägga in golv där med samt att en av väggarna i köket måste vävas. 

Det var då tanken att det skulle vävas i köket samt läggas golv i hallen igår kväll. Vi kommer dit och då får min far för sig att bända på gardinupphängingen vilket gör att de måste brytas bort och spacklas, det gör så att det inte alls gick att vävas, utan spacklet måste då härda och så... Då började vi lägga golvet, det visade sig att skitgolvet vi köpte på byggmax inte gick att klicka ihop så vi måste lämna tillbaka det och försöka hitta något nytt golv att köpa. Nu ser planen ut att golven i alla rum utom vardagsrummet ska läggas på lördag då tapetseringen var inplanerad.  

Så just idag känns det som att jag kanske kommer in i lägenheten i slutet av juni eller nåt..
Hoppas väl att golvläggningen ska gå bra på lördag och därför kunna komma ikapp lite tidsmässigt.

Ikväll är det körrepetition som gäller. Har konsert på Sörmlands Musik & Teater imorgon, sen har vi vårkonsert i Elimkyrkan om en vecka. Det ska bli kul och hoppas att allting går bra, mer om detta senare.

Bryt ihop och kom igen
Robert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0