En händelserik vecka

Jaha, då har man inte varit här på ett tag.
ska försöka sammanfatta den gångna tiden sen senaste bloggningen.
I  måndags så skulle jag be om ledigt i tisdags efteriddag för att lägga golv, men fick ledigt hela dagen. Det gjorde att medarbetarsamtalet blev uppskjutet.
Fick även reda på att jag ska träffa en person ang ett nytt jobb på torsdag.
Efter jobbet så åkte jag förbi lägenheten och donade lite. Träffade Viktor oxå.
Sen på tisdagen så började viktor och jag att lägga golv i vardagsrummet. Det tog cirka 6 timmar men slutresultatet blev riktigt bra. Allting var på topp, skulle sen förbi Wolfram och hämta portan för att spela in onsdagens konsert. Det drog ut på tiden och började känna mig stressad för att hinna duscha och äta innan repet. När jag var på väg från wolfram så ringde min far och sa att hallgolvet måste läggas om, har blivit lagt från fel håll. Det innebar att det var dåligt med golv och vi var tvungna att beställa ett paket till som levereras imorgon fredag. Då var jag på god väg att gå genom lägenheten med en slägga och sen sälja den. Kändes verkligen som om det aldrig ska bli färdigt. Det gick väl tyvärr ut över ROlf som snällt nog hjälper mig med lägenheten, tapetsering och golvläggning mm. Var väl inget solstråle på kvällens repetition heller. Hade varit igång sen 8 på morgonen och lagt golv och fått bomben så repet gick väl sådär. Vr klar där halv elva på kvällen. Hoppades att ja skulle ha kunnat sova på onsdagen men vaknade klockan 8 som vanligt.
Har nog för mycket att tänka på.
Onsdagen förflöt så att vi köpte lite socklar för kök och sovrum primärt, sen hände det inte så mycket mer.
Åkte till kyrkan och fick koppla om all ljudteknik och inspelningsutrustning så han lagom med det tills repetitionen började halv fem. Repade, sen så var det dax för konserten. Den gick väldigt bra och alla var nöjda, vi avslutade kvällen med middag på akropolis. Det var väldigt trevligt och gör så man slipper känna den stora tomheten direkt efter en konsert som gärna uppstår annars.
Idag så har det varit full fart i lägenheten. Rolf har tapetserat de kvarvarande rummen, jag och mor har transporterat det mesta från köket till nya lägenheten. Sen har jag kapat till det mesta i sockelväg till köket. Så det börjr se riktigt klart ut. Så skönt.
I morgon ska hallgolvet läggas om, jag ska föraöka fixa socklarna i sovrummet och göra klart köket. Sen måste jag ju fixa persienner till sovrummet.
Ska även försöka packa lite i gamla lägenheten. Är ju flyttdag på lördag så..
Hoppas det går bra.
Over and out!
Robert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0